Terapia w migrenowych bólach głowy

Ból głowy utrudnia wykonywanie czynności dnia codziennego, a czasem krzyżuje nasze plany. Bierzemy kolejne leki przeciwbólowe, ale jest to ulga na chwile. Nawracające dolegliwości są dokuczliwe i męczące. Jeśli szukasz sposobu na pozbycie się objawów to wybierz się na masaż w Szczecinie. Połączenie technik kilku masaży z elementami terapii manualnej pozwala na pozbycie się bólu, zwiększenie ruchomości odcinka szyjnego, zmniejszenie napięcia mięśniowego, a także zwiększenie komfortu życia.

Czym są bóle głowy i jak się objawiają?

Niestety są to dolegliwości o złożonym podłożu i mają różny charakter. Najczęściej spotykane to:

• Napięciowe bóle głowy – możemy je opisać jako kłujący lub uciskający ból. Może być spowodowany stresem, wzmożonym napięciem mięśniowym okolicy szyi,skalpu jak i twarzy, zmęczeniem, nieprawidłowym ułożeniem ciała czy nadmiernym skupieniem.
  • Migreny – jest to jednostka chorobowa charakteryzują się ostrym, nawracającym i pulsującym bólem, często jednostronnym. Dodatkowo mogą towarzyszą temu nudności, wymioty i nadwrażliwość na światło i dźwięki.

Wielokrotnie występuje również „aura” tzn.  objawy neurologiczne, które poprzedzają napad migreny. Co wpływa na codzienne funkcjonowanie i jakość życia.

Napady migrenowe utrzymują się od kilku do kilkunastu godzin i mogą wystąpić kilka razy w miesiącu.

Przyczyny występowania nie są do końca znane. Jednak określa się kilka czynników przyczyniających się do jej pojawienia, m.im. predyspozycje genetyczne,  nadwrażliwość na reakcje neuronaczyniowe, czynniki hormonalne czy czynniki zewnętrzne.

Dlaczego warto wybrać masaż?

Jest to niefarmakologiczna forma leczenia, znana już od starożytności. Skutecznie i długotrwale wpływa na dolegliwości bólowe.  Ma działanie lecznicze, a dodatkowo pozwala się zrelaksować.

Terapia w migrenowych bólach głowy jest indywidualnie dostosowana terapia do potrzeb i dysfunkcji pacjenta. Ukierunkowana jest przede wszystkim na poprawę jakości życia oraz długotrwały efekt. Holistyczne podejście pozwala nie tylko działać przeciwbólowo, a także zapobiegać kolejnym napadom migrenowym.

Jak zarezerwować termin na masaż w Szczecinie?

Aby wybrać idealny termin na masaż w gabinecie fizjoterapii w Szczecinie (Prawobrzeże) wystarczy zadzwonić lub skorzystać z rezerwacji masażu online.