Suche igłowanie

Klasyczny masaż nie pomaga i chciałbyś spróbować innej terapii przeciwbólowej, która będzie skuteczna? Zapraszam do mojego gabinetu (Szczecin Prawobrzeże) na suche igłowanie.

Suche igłowanie to mało inwazyjna metoda używana w fizjoterapii, która polega na wprowadzeniu cienkich igieł w konkretne punkty, najczęściej nazywane mięśniowo-powięziowymi punktami spustowymi (MPPS, ang. Trigger points), w celu ich rozluźnienia.

Co to jest DRY NEEDLING?

Dry needling pierwotnie wywodzi się z medycyny chińskiej, ale jest stosowany w wielu krajach na całym świecie. W tej terapii, igły są wykorzystywane do stymulacji punktów akupunkturowych, ale nie jest to to samo co tradycyjna akupunktura. Stosuje się bardziej bezpośrednie podejście, a igły są wbijane głęboko w mięśnie i tkanki miękkie, zamiast skupiać się na meridianach energetycznych.

Co to są PUNKTY SPUSTOWE?

Punkt spustowy (ang. Tigger Point) jest to punkt w okolicy nadmiernie napiętych włókien mięśniowych w obrębie pasma mięśniowego lub powięziowego.  W trakcje badania palpacyjnego, najczęściej wyczuwalny jako „grudka” wykazująca się wysoką wrażliwość na dotyk czy ucisk.

Na co dzień może objawiać się tkliwością danego miejsca, uczuciem wzmożonego napięcia i ograniczeniem elastyczności mięśni, a do tego bólem przenoszonym do danego mięśnia.

Powstają w wyniku:

–  Nadmiernego przeciążenia mięśni i/lub urazów co skutkuje miejscową hipertonicznością powodując niedobór tlenu i składników odżywczych prowadząc do niedokrwienia i niedotlenienia włókien mięśniowych,

–  Długotrwałego stresu,

–  Nieodpowiednią dietę,

–  a także brak aktywności fizycznej.

DZIAŁANIE SUCHEGO IGŁOWANIA

Głównym zadaniem jest wywołanie reakcji skurczowej w celu uzyskania rozluźnienia poprzez wprowadzenie igieł w punkt spustowy lub napięte włókna. Igły są wykonane ze stali chirurgicznej i mają różną długość oraz grubość. Ich dobór jest zależny od obszaru ciała, na którym są stosowane.

Wpływa to na pobudzenie naturalnych mechanizmów samoleczenia organizmu, zmniejszenie dolegliwości bólowych mięśni, poprawę krążenia oraz redukcję niesymetrycznego napięcia mięśniowego powodującego ograniczenia ruchomości. Dodatkowo, suche igłowanie może również wpłynąć na poprawę nastroju i redukcję stresu.

ZAPRASZAM NA SUCHE IGŁOWANIE W SZCZECINIE

Jak często?

–      Max 2 razy tygodniu,

Ile razy należy powtórzyć?

Kwestia indywidualna

Czas trwania zabiegu?

– 20 minut zastosowanie suchego igłowania
– 50 minut suche igłowanie z masażem